Spelarna är Svartalfer. Det är en tidig mörk morgon, deras uppdrag är att stjäla mat och material åt deras stammar. Svartalfer är ljusskygga varelser; det tål ej ljus och Solens strålar förstenar dem. Hur som helst: Detta är ett självmordsuppdrag!

Testa spelet här

”Nice and dark, just how we like it”

Det är upp från 2 till 4 spelare. Samarbeta eller motarbeta.

Rulla D6 tärningar.

Svartalfer bryter sig in ett stängt köpcentrum. Det positiva är att det finns gott om mat, elektronik och resurser. Men nackdelen om det här gallerian, är fyllt med ljuskällor.

Krossa lamporna och ta vad du behöver! 

Plocka upp ett kort.

Var alert!  För mycket oväsen lockar säkerhetsvakterna hit. Ta hänsyn på din hälsa. För mycket skada av ljuset resulterar att du blir förstenad.

 

Håll Koll på klockan. Det är begränsad tid innan Solens första strålar når in köpcentrumet. 

Om svartalfer har inte hunnit att lämna gallerian inom de tio sista minuterna;

Är det på liv och död!

 

Av slump hoppade jag in på speldesign. 

Verkligheten är att jag är mer konstnär än gamer.

Det är ej min kunnighet hur man bygger ett roligt spel, utan hur man får spelet att framstå estetiskt lockande!

Jag lär mig mer om att samarbeta/diskutera ideér om hur man konstruerar spelmekanik att bli kul.

Främst riktar jag hellre på grafisk design för potentiell framtida jobb,

Inte spel. 

Nåja precis som min morfar riktade sig på grafisk design och av misstag hamnade på ingenjörsskola men han lärde sig stor nytta av den utbildningen…Så kan ju hända jag lär mig någonting av den här kursen, till att dra nytta för design programmering.